RODO

Informacje udzielane w związku z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych przez Aleksandra Krężel, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: Kancelarię Adwokacka adwokat Aleksander Krężel.

I. Administrator danych osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest adwokat Aleksander Krężel prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą: Kancelaria Adwokacka adwokat Aleksander Krężel.
Stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej: ulica Kościuszki 19, 39-300 Mielec, NIP: 817-20-42-968, (dalej jako: „Administrator”).

II. Dane kontaktowe Administratora
Kontakt z Administratorem mogą Państwo uzyskać:
1. drogą telefoniczną pod numerem komórkowym: + 48 500-728-185;
2. drogą poczty elektronicznej pod adresem e-mail: a.krezel@aklt.pl lub aleksander.krezel@adwokatura.pl;
3. w siedzibie Administratora pod adresem: ul. Kościuszki 19, 39-300 Mielec.

Przetwarzanie i wykorzystywanie przekazywanych przez Państwa danych osobowych odbywa się według zasad ochrony tych danych przy wdrożeniu odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, w tym polityk ochrony danych zgodnych z wymaganiami nałożonymi na Administratora Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej jako: „Rozporządzenie”) (Dz.Urz.UE.L 2016 Nr 119, s. 1) oraz Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000, z późn. zm.).

III. Podstawa przetwarzania danych osobowych
Państwa dane osobowe są zbierane i przetwarzane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach związanych z zawarciem i realizacją umów pomiędzy Państwem a Administratorem, uwzględniając charakter, zakres i kontekst tak powstałego stosunku prawnego oraz wszelkich czynności powstałych w związku lub na skutek tych umów, na podstawie artykułów 6 i 9 Rozporządzenia. Takimi celami są w szczególności:

1. zawarcie i wykonanie umowy o świadczenie pomocy adwokackiej/ radcowskiej oraz czynności zmierzające do zawarcia takiej umowy przedsięwzięte na Państwa wyraźne żądanie, w tym zlecanie podmiotom trzecim (tłumaczom przysięgłym, specjalistom, rzeczoznawcom) czynności koniecznych dla prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt a i b Rozporządzenia oraz z uwzględnieniem szczególnych kategorii danych osobowych, w tym zwłaszcza danych dotyczących zdrowia, przetwarzanych na podstawie Państwa wyraźnej zgody, zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a, c i f Rozporządzenia;

2. wypełnienie przez Administratora ciążących na nim obowiązków prawnych, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia, w tym w szczególności zachowania okresów przechowywania danych osobowych, przestrzegania zasad etyki lub godności zawodu i obowiązków zawodowych wymaganych przez: przepisy Usta- wy z dnia 26 maja 1982 r. – prawo o adwokaturze (Dz.U. 1982 Nr 16, poz. 124 z późn. zm.) – art. 16a-c ust. 2c oraz art. 80/przepisy Ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. – o radcach prawnych (Dz.U. 1982 Nr 19, poz. 145 z późn. zm.) – art. 5a–c, art. 64, prowadzenia podatkowych ksiąg przychodów i rozchodów wymaganego przez przepisy Ustawy z dnia 29 września 1994 r. – o rachunkowości (Dz.U. 1994 Nr 121, poz. 591 z późn. zm.) – art. 24a ust.1; przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu zgodnie z obowiązkiem wynikającym z art. 50 Ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu z dnia 1 marca 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 723 z późn. zm.);

3. cele wynikające z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia, w tym w szczególności ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami powstałymi lub mogącymi powstać na gruncie odpowiedzialności dyscyplinarnej adwokatów/radców prawnych oraz postępowań przed organami wymiaru sprawiedliwości i/lub organów ścigania, zapewnienie rzetelnej ochrony danych przechowywanych tradycyjnie i w systemie teleinformatycznym oraz ich prawidłowego usuwania, cele promocyjne (aktywność i działania w social mediach Administratora), cele archiwalne i statystyczne, świadczenie usług na rzecz osób będących stronami umów wskazanych w ust. 1, jeżeli interesy lub prawa tych osób mają charakter nadrzędny wobec interesów lub podstawowych praw i wolności osoby, której dane dotyczą.

IV. Okres przetwarzania i przechowywania danych osobowych
Administrator przechowuje i przetwarza dane osobowe przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane, ze szczególnym uwzględnieniem standardowych celów opisanych w punkcie III.

V. Dane osobowe podlegające przetwarzaniu
1. dane umożliwiające identyfikację: imię/imiona, nazwisko, data urodzenia, imiona rodziców, nr PESEL, nr dowodu osobistego;
2. dane umożliwiające identyfikację podatkową: Numer Identyfikacji Podatkowej;
3. dane kontaktowe: adres zamieszkania i/lub adres korespondencyjny, adres e-mail, nr telefonu stacjonarnego i/lub komórkowego.

W zależności od charakteru sprawy może się okazać konieczne przekazanie Administratorowi także innych danych osobowych niż wymienione powyżej, zwłaszcza tzw. szczególnych kategorii danych osobowych, w tym danych dotyczących zdrowia. Podstawą przetwarzania tych danych osobowych jest wyrażenie zgody przez osobę, której dane dotyczą.

VI. Podmioty przetwarzające dane osobowe
Administrator w realizacji celów wskazanych w pkt III jest uprawniony do powierzenia danych osobowych następującym podmiotom, z poszanowaniem zasady „minimalizacji danych”:
1. osobom zatrudnionym u Administratora na podstawie stosunku pracy lub świadczącym na jego rzecz usługi lub wykonującym dzieło na podstawie umów cywilnoprawnych;
2. osobom świadczącym na rzecz Administratora usługi w zakresie utrzymania i zapewnienia ciągłości systemu teleinformatycznego;
3. operatorom pocztowym w zakresie, w jakim świadczą na rzecz Administratora usługi pocztowe i kurierskie;
4. tłumaczom przysięgłym, specjalistom, rzeczoznawcom.

VII. Prawa osoby, której dane dotyczą
Zgodnie z art. 13 ust. 2 Rozporządzenia, osoby, których dane dotyczą, mają prawo:
1. wystąpienia do Administratora z żądaniem: dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, z zastrzeżeniem sytuacji określonych w art. 18 ust. 2 Rozporządzenia; przenoszenia danych osobowych;
2. jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporządzenia, do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

VIII. Prawo sprzeciwu
Osoby, których dane osobowe dotyczą, na podstawie art. 21 ust. 1 Rozporządzenia mają prawo wniesienia do Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych z przyczyn związanych z ich szczególną sytuacją, wobec przetwarzania dotyczących ich danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e lub f.

IX. Prawo wniesienia skargi
Osoby, których dane osobowe dotyczą, mają prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych – w przypadku, gdy twierdzą że Administrator narusza powszechnie obowiązujące przepisy prawa w zakresie przetwarzania ich danych osobowych.